Pilihan anda di PRU13

Khamis, 4 Jun 2009

1 MALAYSIA@najibMongolia - Kes Saman Gobind Singh

Setiausaha Parlimen, Datuk Roosme Hamzah memfailkan Selasa lalu afidavit menjawab saman ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo terhadap penggantungannya daripada menghadiri sidang Dewan Rakyat selama setahun.

Roosme, dalam afidavit tersebut, mencabar dakwaan Gobind bahawa penggantungannya itu adalah tidak sah dan terbatal.

Afidavit itu juga difailkan bagi pihak Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz.

Februari lalu, ahli parlimen Puchong itu digantung tanpa dibayar elaun dan ganjaran kerana ucapannya di dewan mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Dalam samannya, Gobind memohon penggantungannya sebagai ahli parlimen pada 16 Mac lalu, diisytiharkan tidak sah dan terbatal.

Beliau juga memohon agar surat pemakluman penggantungannya, yang ditandatangani oleh Roosmee dan arahan dalam surat tersebut, tidak boleh dikuatkuasakan.

Gobind juga memohon pengisytiharan supaya disambung semula pemberian ganjaran dan faedah-faedah lain yang layak diterima oleh ahli parlimen mengikut Artikel 64 Perlembagaan Persekutuan....malaysiakini

akira8047
kedaikopitepimasjid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu