Pilihan anda di PRU13

Sabtu, 27 Jun 2009

Tok Guru pelawa, MSO luah, Najib macam mana?

TOK GURU AJAK NAJIB

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menjemput Datuk Seri Najib Razak mengadakan debat terbuka bagi menyelesaikan kekalutan politik yang berlaku sejak sekian lama antara Umno-PAS.

Menteri besar Kelantan itu juga berkata draf surat jemputan rasmi kepada perdana menteri untuk mengadakan perdebatan itu telah siap dirangka dan akan dihantar dalam tempoh terdekat, lapor Bernama. [artikel penuh]

USTAZ MSO LUAH PENDAPAT

Menurut Nik Aziz mujadalah diajar oleh para Nabi dan bukan pandai-pandainya. Katanya Nabi agar berdepan dengan musuh secara bersemuka. Ia bukan baru. Beliau mendomankan kepada Musa yang berdepan dengan Firaun, Nabi Ibrahim dengan Namrud dan Muhammad s.a.w. dengan Abu Jahal. Bagi orang yang faham tektikal politik dan arif dengan sepak terang politik Menteri Besar Kelantan itu tahu ke mana dan mengapa beliau tidak semena-mena ingin berdebat pula dengan Najib.

Apa yang menimbulkan kemusyilan di sini berhubung kata-kata Nik Aziz itu apakah para Nabi tidak mengajar ummahnya berbincang dan berunding secara baik jika berhadapan dengan masalahan. Apakah Nabi tidak mengangjurkan supaya bermuzakarah atau bermuqabalah? Dan kalau Nabi juga ada menganjurkan begitu kenapa mujadalah yang menjadi pilihan?

Bagi saya cadangan Nik Aziz itu agak sonsang dan terlewat yang tidak perlu dilayan oleh Najib. Ia juga seperti anti klimeks dalam mencari pedamaian antara Pas dengan Umno. Ini kerana baru beberapa hari saja Pas telah memansuhkan cadangan untuk membincang idea unity goverment dengan Umno yang dlihat lebih ideal. Alih-alih hari ini hendak ajak Umno berdebat pula. Bukankah kegagalan itu juga disebabkan Nik Aziz dan yang mempelawa berdebat itu juga Nik Aziz?

Apa lagi sakit dan rasa pedih Umno atas penolakan cadangan itu masih terasa tiba-tiba mereka ingin menyahut ajakan Nik Aziz itu? Cara Nik Aziz itu jelas sangat ianya bukan ikhlas dan tidak lebih daripada menjelaskan lagi kebenciannya kepada Umno.

Justeru, sekiranya Najib tidak bersedia memenuhi pelawaan itu sesuatu yang bijak. Biarlah kalaupun Nik Aziz dan penyokongnya menuduh dan memperlikan Najib pengacut tidak mengapa. Biarlah dikatakan penakut yang penting orang ramai sudah mula memahami siapakah yang melampau dan sengaja bermain dengan kata-kata untuk kepentingan politik dalam konteks ini.[artikel penuh]


HAJI NAJIB ???? apa macam....................... ada brannnniii kaaa...














akira8047
kedaikopitepimasjid

1 ulasan:

  1. Salam Bro,

    Rasanya MSO layak jadi setiausaha Najib...

    Kah Kah Kah

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu