Pilihan anda di PRU13

Ahad, 7 Jun 2009

1 MALAYSIA@najibMongolia - Kerajaan Perpaduan mengarut

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau mengamalkan sikap terbuka berhubung cadangan mewujudkan kerajaan perpaduan seperti yang disarankan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana masih belum mengetahui maksud sebenar di sebalik saranan itu.

"Saya berterima kasih kepada Presiden PAS Datuk Seri Hadi (Awang) yang telah mengutarakan kerajaan perpaduan. Tetapi saya tidak tahu lagi apa yang dimaksudkan, jadi saya bersikap terbuka dalam hal ini.

"Terpulang kepada pihak Datuk (Seri) Hadi untuk menggambarkan apa yang dimaksudkan," katanya pada sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Parti Progresif Rakyat (PPP) ke-56 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini...mstar

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat sekali lagi menentang cadangan penubuhan kerajaan perpaduan dengan Umno yang diilhamkan oleh Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Menteri besar Kelantan itu menyifatkan penubuhan kerajaan perpaduan dengan Umno sebagai "mengarut".

"Kita sudah buat keputusan menyokong Pakatan Rakyat dalam muktamar PAS yang lalu. Kalau nak berunding dengan Umno, tak usah.

"Kerajaan perpaduan ni tak usahlah, mengarut," katanya ketika berucap dalam program ceramah perdana bersempena muktamar PAS di Stadium Malawati di Shah Alam malam tadi...malaysiakini

Kedai kopi menyokong penuh saranan Tok Guru agar tiada sebarang jalinan antara Pas dan Umno. Tidak perlu wujudkan kerajaan Perpaduan. Belajarlah dari pengalaman yang lepas, jangan sampai najis Umno terpalit sekali lagi. Kukuhkan kerjasama antara Pakatan Rakyat agar mampu menggegar di PRU 13 nanti.

Allahuakhbar!!


akira8047
kedaikopitepimasjid

1 ulasan:

  1. Sokong Tok Guru tetap konsisiten sejak dulu lagi tak payah kawan dengan UBN ramai dah jadi mangsa yang paling targis DSAI. Insaflah .....

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu