Pilihan anda di PRU13

Isnin, 9 Mac 2009

Zambry si MaMaK



Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin tiada hak untuk memohon perkenan Sultan Perak Sultan Azlan Shah bagi membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, kata Menteri Besar Perak Datuk Dr Zambry Abdul Kadir.

Menurut Zambry, Perkara 16(6) Undang-undang Tubuh Negeri Perak memperuntukkan bahawa hanya Menteri Besar yang mempunyai hak menghadap Sultan Perak untuk memohon perkenan baginda bagi membubarkan DUN.

Masa bila pulak yang DS Nizar letak jawatan...
Betui ka dia dah letak jawatan....
Biaq betui mamak sekoq cakap...
Setahu aku DS Nizar mana ada letak jawatan lagi....
Ishhh..Ishh... nie yang buat aku konpiusss niee...

"Kenyataan yang dibuat oleh Mohammad Nizar adalah semata-mata untuk mengelirukan rakyat dan sebagai usaha mengganggu kestabilan politik negeri Perak serta sebagai tindakan menghina dan mencabar institusi raja dan kuasa Sultan Perak," kata Zambry.

Zambry juga mengingatkan bahawa pada 6 Feb lepas, beliau telah mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Perak ke-11 yang sah, dilantik dengan perkenan Sultan Perak.

OooOooooooo...
Lupa pulak aku yang mamak sekoq nie MB rupanya...
"mamak oi, hang MB halal ka haram"...
"aku MB halal la, Sultan yang lantik aku"
"mamak oi, masa bila pulak yang Nizar letak jawatan"
"memang la dia tak letak jawatan, tapi Sultan dah lantik aku, maknanya aku la MB"
OooooOooooo....
"tapi rakyat kata hang MB haram, betui ka"
"sapa cakap habaq mai, Sultan lantik kira halal la tu"
"rakyat tetap kata hang MB haram, macam mana la nie"
"oooo lepa kata camtu noooo, esok tak dak pembangunan kat tempat lepa baru lepa tau"
" oi mamak, takkan hang nak buat camtu"
"aku MB, punya pasai aku la, peduli apa aku nasib rakyat, dah lepa tak sokong aku, tumpang aku dok boleh CEKAU duit lagi baik aku sapu perabih"
"patut pun rakyat kata hang MB haram...... memang harammmmmmmm j*d*hhhhh"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu