Pilihan anda di PRU13

Khamis, 18 Jun 2009

Dua hari punya cerita

salam semua,

dah dua hari aku tak menyelongkar alam maya berikutan masa tidak mengizinkian. dalam dua hari ini juga banyak berita yang tak dapat dilayari. dan hari ini banyak berita yang mengejutkan aku. contohnya :

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menggesa timbalan presidennya Nasharudin Mat Isa meninggalkan parti itu dan meletakkan ahli parlimen Bachok jika masih ingin kerajaan perpaduan.nik aziz angry 170609

"Isu kerajaan perpaduan bukannya datang daripada PAS, ia adalah lontaran (idea) peribadi. Perkara itu tidak pernah dibincangkan dalam kertas sebagai agenda PAS mahupun dalam kertas Pakatan Rakyat.

"Kalau benar Nasharuddin nak setuju (dengan kerajaan perpaduan) lebih baik dia masuk Umno, letak jawatan timbalan (presiden PAS) dan di Bachok.

"Apa buat sampah, menyusahkan," menteri besar Kelantan dipetik berkata selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di Kota Bharu hari ini.

dan,

SPM: KERAJAAN PUTUSKAN 10 MATA PELAJARAN

Kerajaan memutuskan semua pelajar kecuali aliran Sains Agama hanya dibenarkan mengambil 10 mata pelajaran dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia mulai tahun depan.

Bagi pelajar aliran Sains Agama, peraturan itu dikuatkuasakan mulai 2011 dan untuk tahun depan dibenarkan mengambil 11 mata pelajaran.

Perkara itu diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin di sini hari ini.


dan

Sebelum ini sudah banyak kali orang kata Dr Mahathir kadang-kadang memberi pandangan aneh, seperti orang nyanyuk. Tapi Dr Mahathir sendiri secara terbuka tidak pernah mengulas mengenai tahap kesihatan mentalnya.

Tapi hari ini star online membuat kenyataan berikut mengenai Dr Mahathir:

Dalam pada itu ditanya mengenai tindakan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang meminta supaya Nasharuddin Mat Isa melepaskan jawatannya sebagai Timbalan Presiden dan Ahli Parlimen Bachok kerana dilihat menyokong idea kerajaan perpaduan, Dr. Mahathir berkata tindakan tersebut adalah sesuatu yang normal.

"Biasalah kadang-kadang dia marah, dia dah tua sikit, macam sayalah nyanyuk, saya pun kadang-kadang marah juga," katanya.

dan

Sultan Johor hari ini menolak cadangan pembinaan jambatan ketiga menghubungi Johor dengan Singapura seperti saranan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bulan lalu.

Titah Sultan Iskandar Ibni Al-Marhum Sultan Ismail itu disampaikan oleh Tengku Mahkota Johor ketika merasmikan persidangan penggal kedua DUN Johor pagi ini, lapor Bernama.


akira8047
kedaikopitepimasjid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu