Pilihan anda di PRU13

Selasa, 23 Jun 2009

HAPUSKAN ISA!!! kembalikan Demokrasi

(Hapuskan ISA!!! Kembalikan mereka ke pangkuan keluarga tercinta)

Alhamdulillah, semalam di Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembley Hall telah diadakan satu sidang akhbar pemberitahuan semula pelancaran MANSUH, yang akan diadakan pada 1 ogos...bertempat di Kuala Lumpur. Dimanakah lokasi sebenar himpunan itu? .... tempat itu masih belum ditetapkan....

Walaubagaimanapun, hampir semua wakil2 politik dan NGO yang menjadi sekretariat MANSUH mengesahkan mereka tidak berminat mengadakan rally berkenaan ditempat tertutup seperti stadium kerana mutakhir ini, terlalu banyak kejadian bangunan runtuh termasuk stadium dan faktor keselamatan dari runtuhan ini akan menjadi faktor utama kenapa rally perlu diadakan di tempat awam dan dikawasan bukan bangunan.

Antara wakil yang hadir semalam ialah Saudara Arut dari PSM, Datuk Salehuddin dan Ust Badrul Amin dari PKR, Ustazah Nuridah dan Hj Mat Sabu dari PAS, En Zaid Kamarudin dan SUA Hj Nahar dari JIM, Pramesh dari CIJ, Prakash dari Kommas, Chin Hong dari DEMA , Ady dari Biro Guaman Parti Gerakan, Robert dari Kumpulan Anak Bangsa Malaysia dan wakil dari bloggers. Inilah banner himpunan MANSUH yang dicipta oleh saudara Chin Hong, salah seorang AJKGMI.
Sebahagian dari AJK sekretariat MANSUH yang hadir disidang akhbar pelancaran semalam.

Merahhitam sempat berbual dengan saudara Robert(duduk) , Jayanath(berdiri) dan seorang teman bloggee (lupa namanya, please write something in my blog) yang sering mengadakan vigil ISA di Petaling Jaya.
Sekretariat MANSUH amat mengalu-alukan sumbangan dari semua penyokong dan aktivis anti ISA dalam usaha menyebarkan maklumat ini kepada semua lapian masyarakat di Malaysia.... Dan yang penting, maklumat yang telah sampai itu mampu menggerakkan orang ramai supaya "block" 1 ogos untuk sama-sama menghadirkan diri di kuala .Lumpur bagi menjayakan himpunan aman tersebut.


Sumber : Merah Hitam
akira8047
kedaikopitepimasjid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu