Pilihan anda di PRU13

Jumaat, 9 Oktober 2009

PRK BAGAN PINANG : Menyahut seruan JIHAD!!!


Sekumpulan anak-anak muda dari Utara akan bertolak ke Bagan Pinang pada malam ini bagi menyahut seruan jihad. Terima Kasih diucapkan kepada hamba-hamba Allah yang memberi sumbangan wang ringgit bagi menjayakan misi anak-anak muda ini dalam menegakkan Islam dan menentang syaitan yang kian bermaharajalela di Bagan Pinang. Dengan niat untuk menegakkan agama Allah di negara ini, semoga perjuangan kalian akan diberkati.

* jihad bukannya sahaja  membawa pengertian menentang sesuatu dengan pertempuran tetapi merangkumi banyak aspek. Jihad adalah mencakupi suatu usaha bersungguh-sungguh untuk mencapai satu-satu tujuan yang diingini atau mempertahankan sesuatu yang tidak diingini dengan berbagai cara: alat, ilmu pengetahuan dan sebagainya   

Jihad menurut al-Quran adalah umum dan menyeluruh, iaitu merangkumi semua aspek daya dan tenaga kemampuan dan kekuatan seseorang Islam dalam menghadapi musuh-musuhnya demi untuk mencapai cita-cita yang digariskan oleh al-Quran.  “Musuh-musuh” yang dimaksudkan di sini adalah meliputi musuh dalaman manusia iaitu Syaitan berupa manusia dan juga  Jins yang kerap menggoda nafsu manusia dalam bentuk zahir ataupun batin. 

akira

1 ulasan:

  1. selamat brjhat wahai shbt2...smga khdran shabt2 akan kta mncapai kmenangan insyaallah..maaf krana aku tak dpat brjuang brsma mujahidin skalian.from shabat kdai kpi tp masjid..belah sana jlan blkang bgnan umno.adk.

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu