Pilihan anda di PRU13

Khamis, 8 Oktober 2009

PRK BAGAN PINANG : Pilihanraya BERDARAH!!! Umno sememangnya samseng

BAGAN PINANG, 8 Okt: Lebih enam orang petugas Dewan Pemuda PAS (DPP) dipukul sekumpulan lelaki ketika sedang bertugas di beberapa tempat termasuk di markas induk DPP di Bagan Pinang. Dalam kejadian jam 3.30 pagi tadi, sekumpulan 20 lelaki bermotosikal dipercayai penyokong BN telah menyerbu dan menceroboh markas induk DPP dan menumbuk petugas yang berada di situ.
Selain ditumbuk, pemuda PAS terbabit juga dihalau keluar meninggalkan markas itu.
Turut difahamkan ramai lagi petugas PAS di pukul malah ada juga yang dikejar dengan parang hingga ke rumah.
Seorang Exco DPP, Suhaizan Kayat yang maklum berkenaan kejadian tersebut berkata, penyokong Umno BN terbabit tidak berpuas hati kerana mandakwa pemuda PAS telah menjatuhkan bendera dan kain rentang parti mereka.
"Mereka tuduh kita jatuhkan berndera dan poster Umno BN. Mereka semua datang ke markas induk, terus tumbuk petugas kita bertubi tubi. Bayangkan dari luar mereka tumbuk sampai la ke dalam markas," ujar Suhaizan yang juga Ketua Penerangan DPP.
Kejadian sama juga berlaku di beberapa lagi markas pemuda yang lain, namun semua bukti dan maklumat lengkap sedang dikumpulkan.
Image(GambarSalah seorang mangsa yang ditetak dengan parang)
Suhaizan juga kesal di atas kejadian itu menganggap penyokong Umno BN tersebut bertindak membelakangi undang-undang.
"Sepatutnya kalau ada bukti, buat lah laporan Polis, bukannya datang serang macam ni," katanya.
Ekoran kejadian tersebut, DDP telah mengarahkan semua pemuda di seluruh negeri datang ke Bagan Pinang hari ini bagi membantu gerak kerja kempen di sini.
Satu taklimat khas kepada pemuda yang hadir akan di adakan malam ini di markas induk mereka.
"Kita arahkan semua pemuda seluruh negeri datang bantu kita di sini, kita bukan nak buat kacau, tapi kita nak berkawal untuk keselamatan," ujar Suhaizan lagi.
Mereka juga yakin tindakan penyokong Umno tersebut sebgai terdesak dan cuba memerangkap pemuda PAS agar bertindak agresif bagi dijadikan modal kempen mereka.
Image"Kita yakin, ini satu provokasi dan perangkap mereka. Modus operandi sama sebelum ini diguna Abdul Azeez, tapi nampaknya tak berjaya. Jadi ini dia agenda mereka seterusnya," ujarnya lagi.
Dalam perkembangan lain, seorang saksi mendakwa dia melihat kumpulan samseng tersebut menggunakan senjata semasa melakukan serangan di beberapa tempat lain.
"Saya nampak mereka guna kayu, topi keledar, pedang dan senjata lain seperti besi semasa melakukan serangan," dakwa seorang saksi yang tidak mahu namanya didedahkan.
Selain mengoyakkan poster dan kain rentang PAS, samseng terbabit juga dikatakan turut memecahkan cermin dan merosakkan kereta milik penyokong Pakatan.
Harakaydaily bagaimanapun dalam usaha mancari kesahihan maklumat tersebut.
Berikutan itu DPP akan mengadakan satu sidang media tergempar dai Pejabat Agung PAS Jalan Raja Laut, jam 11 pagi ini.
Sidang media tersebut akan diketuai Ketua DPP Pusat, Ustaz Nasarudin Hassan dan Suhaizan sendiri.
Turut akan didedahkan dalam sidang media tersebut adalah berkaitan maklumat terbaru penyelewengan undi pos.


PERSOALANNYA MENGAPA BERIBU-RIBU ANGGOTA POLIS DAN FRU YANG DITEMPATKAN DI KAWASAN PRK BAGAN PINANG TAK DAPAT NAK KAWAL DAN ELAKKAN PERGADUHAN. BUKANKAH MEREKA DITEMPATKAN DISITU DENGAN PERUNTUKAN BERJUTA-JUTA RINGGIT UNTUK MENGAWAL KEADAAN DARI BERLAKU SEBARANG KEKECOHAN. SAH!!! MEREKA MAKAN GAJI BUTA.... LU ORANG INGAT RAKYAT MALAYSIA NAK HALALKAN DUIT YANG DIGUNAKAN UNTUK BAYAR GAJI LU ORANG KA..  BAIK LU ORANG BALIK RUMAH, BERSETEBUHAN NGAN BINI DARI DUDUK MAKAN GAJI BUTA DAN MENAMBAHKAN DOSA KAT SANA. KALAU NAK KATA PEMUDA UMNO HARAMJADAH!!!! LU ORANG 2x5 HARAMJADAH...


akira

7 ulasan:

  1. apsal korang ni cepat ckp tu pemuda umno.mungkin penyokong tp bkn ahli.amik la ikhtibar.setiap kejadian tu ade hikmahnyer.renungkan perbuatan diri sendiri.berpolitik jgn samapi berpecah bangsa.

    BalasPadam
  2. bangsa umno ni, apabila mereka dalam keadaan lemah, sentimen perpecahan bangsa akan dimainkan. semasa mereka dalam keadaan lemah, mereka menjahanamkan bangsa sendiri. bangsa perosak bangsa.

    BalasPadam
  3. alamak,korang ni gelabahla....time korang kene bukan men salahkan umno...kalau krang wat kat umno korang ade fikir x?jgn nak tuduh sebarangan la..

    BalasPadam
  4. HAPUSKAN UMNO DARI MUKA BUMI ALLAH NIE. PARTI SEKULAR.SIAL,HARAM JADAH,PELAQ

    BalasPadam
  5. Hanya beberapa jam lagi....UNDI.Kalau diikutkan keadaan yang berjalan, nampaknya PAS tak ada masaalah untuk memiliki Bagan Pinang..Insya Allah. Tunggu dan lihat ajalah. Sama sama kita memohon agar Pas berjaya...........

    BalasPadam
  6. er...kamu semua golongan apa? PAS? mempolitikkan kesucian ISLAM untuk memporak-perandakan negara? aku tgk gambar kesan calar pada baju,tajam...tp kenapa takde darah? kenapa tak luka sikit pun kat badan tu? sah kamu golongan PEMBOHONG! Sudahlah..jgn rosakkan kesucian ISLAM dengan PEMBOHONGAN kamu! Kembali ke pangkal jalanlah...
    Kemenangan BN di BAGAN PINANG jelas petanda yang ALLAH SWT tunjukkan untuk membuka mata hati kamu yang dah buta....

    BalasPadam
  7. U.M.N.O. NI YANG SOBONAHE.. CAKAP TAK SEGHUPO BIKIN,BIKIN PON TAK SEGHUPO CAKAP. BOTOL TAK JANG...DEN TAK SOBA NAK TUNGGU PILIHAN RAYO KEK TOMPEK LAIN SOBAB HE..DEN NAK TENGOK MANO DIO.. SAMSENG2 BAGAN PINANG KALAU JANG NAK TAHU LA KAN NA DEN BAGI NAMO HE DOKEK KAU YO..AYIN ANAK BAPAK CONNER DOKEK BT4 KODAI MAKAN KORANG CARI LA YO.. TAK SOBA DEN NAK TENGOK DIO KONO HOBIN...TAKBIR!!!

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu