Pilihan anda di PRU13

Khamis, 7 Mei 2009

7 Mei - Hamba Allah ini pencetus segala kekecohan.

Sebuah lagi drama tercipta. Dilakonkan oleh badut2 dari kerajaan haram yang gilakan kuasa. Dibantu pula oleh anjing2 yang hanya tahu menurut perintah. Keputusannya, penulis skrip dan pengarah tersenyum bangga apabila drama yang dihasilkan membuahkan hasil. Hasilnya - seekor speaker haram.

Produk-produk haram yang terhasil dari penubuhan kerajaan haram Perak mendapat tentangan dari majoriti rakyat bawahan. Tetapi dalam menggapai hasrat untuk berjaya, kerajaan haram ini tidak lansung mengambil kira pendapat rakyat. Mereka merancang dan terus merancang walaupun menggunakan kekerasan.

Bagi aku(mungkin ramai yang sependapat dengan aku) , krisis di Perak ini terjadi hanya kerana kebodohan seorang hamba Allah dalam membuat keputusan. Sememangnya patut hamba ini dihukum, mungkin bukan oleh kita sebagai manusia, tetapi dihukum oleh Pencipta Alam Semesta ini. Kerana kebodohannya, maka terjadi pelbagai insiden seperti ........................................ hangpa pikiaq la sendiri


akira8047
kedaikopitepimasjid

11 ulasan:

  1. BRO,
    AKU JUGA SEPENDAPAT DENGAN BRO.
    HAMBA YANG BERSELINDUNG DI BAWAH KEKEBALAN WARNA KUNING. HAMBA YANG MERASAKAN KUASANYA MELEBIHI KUASA ALLAH S.W.T. HAMBA YANG MENGANGGAP RAKYAT SEBAGAI ABDI.
    AKU MENDOAKAN HAMBA INI AKAN MENDAPAT PEMBALASAN YANG SETIMPAL DENGAN KEPUTUSANNYA MENGHALALKAN YANG HARAM.

    BalasPadam
  2. biar lah bro..
    depa kata depa betul..
    biar lah bro..
    depa kata depa sah..
    biar lah bro..
    depa kata m'sia mereka yang punya..
    biar lah bro..
    rakyat dok menilai kan bro..
    ada peluang nanti..
    jangan kita dok biar bro..

    BalasPadam
  3. pecinta bahasa7 Mei 2009 8:46 PTG

    salam...

    saudara boleh tidur dalam lokap sbb tulis camni...

    menghina kedaulatan...

    orang UBN kata camtu la...

    tapi itulah kebenarannya...

    raja adil raja disembah..

    raja zalim raja disanggah...

    teruskan perjuangan saudara....

    kata ikhlas dari hati lebih tinggi nilainya dari puisi sang pujangga.

    BalasPadam
  4. Bro.

    tak ramai yang brani komen bab ni.

    takut kena naik turun mahkamah.

    apapun, lu memang best

    BalasPadam
  5. ni semua start dengan anwar al-juburi la punya ideologi....
    dia yang ajaq lompat sana-sini...
    tapi hang memang tak berapa ada ilmu la aku tengok dari cara penulisan hang ni...

    BalasPadam
  6. ~guruBAHASAmelayu~7 Mei 2009 9:54 PTG

    kepada yang tak bernama 21:42

    dalam menyampaikan kata hati tak perlu nak ada ilmu menggunung.
    harap ke ada ilmu saja tapi perangai macam lanun, lagi haprak jadinya. menjadi penjilat umno seperti anjing yang ikut suruhan tuannya... balasannya hanya seketul tulang, tapi apa yang tuannya dapat....
    lu pikir la sendiri....

    BalasPadam
  7. 我们要谨记今天所发生的事,
    要让他们在来届大选,
    赏识强奸民主民意所面的后果!

    BalasPadam
  8. Apa nak takutka bro....
    bukannya ada nama yang jelas...
    hanya sape makan cili dia ler yg rasa pedasnya...

    BalasPadam
  9. Masih ada masa untuk pencetus huru hara ini mengubah keputusannya. cuma mahukah beliau melakukannya. beranikah beliau menentang arus berdepan dgn kerajaan haram UBN.

    BalasPadam
  10. Salam pagi jumaat,seorang pejuang tidak akan gentar dengan apa jua rintangannya.Semoga anda terus menulis lain dari yang lain.Yang benar akan tetap mendapat kebenaran,yang berperangai macam kat zoo tu(GENG MAMAK KUDETA) kamua akan terus dilaknat oleh rakyat perak hingga tiada keturunan kamu kat dunia ni.

    BalasPadam
  11. kepada tanpa nama: ko jgn cakap ikut sedap mulut.. anuar tu dah jubo bontut ko ke atau ko nampak dia jubo sapa2 ler.. kalu tak nampak lain kali jgn tulis cam tu.. berdosa.... ko kena jumpa anuar mintak maaf kalu tidak tak cium bau shurga ko... bertaubat ler dan mitak maaf dengan anuar..

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu