Pilihan anda di PRU13

Isnin, 25 Mei 2009

PERAK - Anda percaya tok guru atau mahatma zambry

IPOH: Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, hari ini berkata gelaran "Menteri Besar Mahkamah" patut diberikan kepada Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang telah memulakan proses mahkamah bagi mendapatkan pengisytiharan bahawa beliau adalah Menteri Perak yang sah.

Beliau berkata, oleh kerana proses mahkamah itu dimulakan oleh Mohammad Nizar, sewajarnya gelaran itu diberikan kepada bekas Menteri Besar Perak itu dan bukan dirinya.

"Proses mahkamah itu dilakukan oleh Nizar, bukannya saya. Tok Guru (Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz Nik Mat) yang saya hormati pun manusia juga, dia pun buat silap dan bukannya manusia maksum.

"Jadi saya tolong perbetulkan sedikit pandangan Tok Guru itu," kata Zambry kepada pemberita di sini hari ini semasa diminta mengulas kenyataan Menteri Besar Kelantan itu Sabtu lalu bahawa beliau adalah "Menteri Besar Mahkamah" dan tidak mewakili seluruh rakyat Perak.

Sementara itu, Zambry menolak kemungkinan kerajaan negeri Barisan Nasional (BN) pimpinannya akan mendapatkan perkenan Sultan Perak Sultan Azlan Shah untuk mengadakan sidang khas Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak sebagai jalan penyelesaian kemelut politik di negeri itu.

"Sekarang ini kita berpandukan kepada apa yang telah pun diputuskan oleh mahkamah. Meskipun kita mempunyai peruntukan-peruntukan yang diberikan tetapi proses yang berlaku sekarang ini ialah proses perundangan.


akira8047
kedaikopitepimasjid

4 ulasan:

  1. Sudah-lah, MB Haram, MB Palsu.

    Berani kau menghina Tok Guru?

    BalasPadam
  2. Zambry, kau tidak akan berada di atas untuk masa yang lama. Percayalah.

    Kenapa rakyat melihat mu dengan rasa kebencian adalah kuasa Allah. Dialah yang telah meletak kan perasaan itu dalam hati kami, sebagaimana juga Allah lah yang meletak kan rasa hormat pada Tok Guru di hati kami.

    Itu bukan kehendak kami, tetapi ketentuan Allah. Percayalah wahai Zambery.

    BalasPadam
  3. hoi mamak..... dah kira ok la jadi MB Mahkamah... kalau aku kata.... Hang MB HARAMJADAH

    BalasPadam
  4. Salam.....

    Aku tak nak cakap banyak. Apa aku nak kata kat hang nih mudah jer utk hang paham - Wahai Zambribri, hang memang layak dipanggil HARAMJADAH.

    www.saynotomunafiqeen.blogspot.com

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu