Pilihan anda di PRU13

Ahad, 6 September 2009

Itu hari bawa kepala lembu, kali ni bawa beruk pulak!!!


(gambar ehsan forum TKO)



Jelas salah satu bentuk provokasi yang didasari semangat perkauman!..

Rakaman pada minit ke 5.50 ini menunjukkan seorang pemuda (melayu) menarik kerusi ketika seorang dewasa (berbangsa India) ingin duduk, menyebabkan beliau tersungkur jatuh..tindakan seperti ini sudah pastinya mengundang 'malapataka' perkauman!..apa reaksi orang India apabila melihat video ini? apakah insiden ini sebenarnya penguat hujah bahawa perhimpunan mengarak kepala lembu tempoh hari juga sebenarnya bertujuan menyindir dan menghina kaum lain?..


Keseluruhan rakaman video ini juga menunjukkan terdapat pihak yang sengaja mahu mencetuskan huru-hara dan kekecohan dlm majlis dialog tersebut..babak awal rakaman menunjukkan bagaimana 'samseng-samseng' ini menjerit-jerit sambil tersenyum dan tergelak..apakah mereka ikhlas mahu meluahkan perasaan, atau sememangnya mereka
ikhlas' untuk mencetuskan kekecohan?..

Benarlah telahan beberapa pihak sebelum ini..dasar perjuangan kebangsaan dan perkauman yang dibawa oleh Parti Kebangsaan Melayu Bersatu ini sememangnya tidak membawa keuntungan kepada negara berbilang bangsa seperti Malaysia, apatah lagi bertepatan dengan nilai-nilai yang diperjuangkan Islam..dasar ini bukan sahaja gagal menyatupadukan umat Islam, malah merenggangkan hubungan sesama bangsa lain..bak kata seorang rakan, Melayu racist sangat bahaya! sepertimana bahayanya jika bangsa Cina dan India racist..

Apa yang pasti, jika wujud peristiwa berdarah rentetan dari kejadian2 ini, faktor utamanya sudah dapat dikenal pasti...inilah bahana perjuangan berasaskan bangsa dan perkauman!

Siapakah pemuda yg memakai topi 1Malaysia dibawah ini?


sumber : http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com
akira

11 ulasan:

  1. isu ini mrupakn sorotan isu pkauman yg dbawa oleh org tertentu demi kpngtgn politik. jika dilihat, smnjak kmngn PR, pelbgai usaha dan cra dilakukan bg mrmpas dan menindakan kemngn PR. seolah-olah skrg satu isu perkauman yg trncang telah menular di seluruh malaysia. adkh golgn ini x bfikir pjg tntg isu yg dicipta ini bakal membawa 1 lg trgdi bdarah spti 13 mei?malah mgkin lbih truk lg..krn mlibatkan 3 kaum tbsar di malaysia..hrp2 pkara ini dpt diselasaikn dgn cra yg tbaik..jgn terlalu ikutkan nafsu..

    BalasPadam
  2. Mamat bertocang tu anak bekas MB Kedah Osman Aroff, memang celaka dan bangsat punya manusia, bukan penduduk sec. 23, plot provokasi umno semua ni.

    BalasPadam
  3. dia tu suami raja azura ke

    BalasPadam
  4. sI BATU HITAM N TOPI ONE MALAYSIA TU TAK DAK AKAI KA APA, NTAH2 TAH PUASA. MACAM KENA RASUK JER

    BalasPadam
  5. maaf la aku cakap, aku sebagai seorang bangsa melayu dan berugama islam, sangat malu dengan tindakan binatang yang bertopengkan manusia sebangsa dan seagama dengan aku, pesanan lain kali kalau nak pakai topeng cari la topeng binatang jgn pakai topeng manusia paras rupa cam bangsa aku je

    BalasPadam
  6. orang ke haiwan semua tu?

    BalasPadam
  7. Salam

    Tau tak..
    selama ni kaum2 lain dah cukup tolerate dgan orang melayu Islam kat malaysia.
    Mereka cukup bersabar bila dengar Azan 5 kali sehari seawal subuh2.. Walaupun Azan tu tade kene mngena dengan hidop diorang..

    Ni, nak buat kuil pun nak tentang habis2..
    Ya Allah,
    ini bulan Ramadan

    Satu dunia dah tau berita ni
    dan lepas ni,

    orang Barat yg tak suka Islam
    makin benci Islam stelah tahu perangai
    Orang Islam mcm ni....

    Dah la bulan Ramadan, tade sape pun nak jaga mulut.. jgn HINA orang la beb. ckp BABI, dll, mcm biase pulak hina sesama Islam depan orang lain.. malu la sikit.. yang nilai mende ni bukan orang islam je, semua agama tgok dan judge bende ni, mcm mana nak tarik orang masuk Islam kalau mcm ni la perangai org Islam yg diorg tgok~.

    Rasa nak nangis je tgok umat islam makin teruk sekarang...

    banyak perkara nak pikir pasal Islam, pasal Palastin.. pasal Israel, tapi Islam kat malaysia makin hancur...

    yang sedihnya, ramai juga org melayu Islam yang menyokong perbuatan memalukan itu..
    kononnya atas nama Melayu?!!

    Melayu dan Islam, mana lagi penting????
    tolong la.
    jgn wat orang lain malu jadi melayu muslim.

    salam.
    Muslimah09

    BalasPadam
  8. mamat tu bukan melayu islAM LE tapi yahudi lakhnat.

    BalasPadam
  9. mamat sekor ni ntah ntah take beer dulu pasai tu maki hamun takda hal pada dia,cakap je islam tapi bulan posa maki hamun mak bapak dia tak antar p sekolah,kalau perangai anak macam ni bapak dia lagi haru,tah berapa banyak duit ditelan masa jadi mb kedah dulu,bapa borek anak malaun macam minum todi,laki sape la ni.........

    BalasPadam
  10. BERDOA PADA ALLAH MOGA PINTU HATINYA TERBUKA PADA KEBENARAN DAN KEIKHLASAN NIE KALAU MAMAT TU BACA SEKALIPUN BELUM TENTU DIA NAK INSAF MEYUMPAH LAGI ADA DIA....DIA NAK TERPEKIK TERLOLONG TU PADA PANDANGAN DIA SEBAB DENGAN MELALAK MCM TU PENDAPAT DIA ORANG AKAN DENGAR DAN TAKUT KITA DIAMKAN AJER BERDOALA LA DALAM HATI KITA MOGA ALLAH MEMBERI PETUNJUK PADANYA DAN RAKAN2NYA ANGGAPLA NIE ADALAN UJIAN ALLAH YG KECIL SAJA SAUDARAKU DALAM PAKATAN.....

    BalasPadam
  11. Allah sedang mempamirkan gelagat golongan Islam Munafik di Malaysia kepada seluruh dunia.

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu