Pilihan anda di PRU13

Rabu, 19 Ogos 2009

N11 Permatang Pasir : Gula-gula mula ditabur


"Kain pelekat, telekung, gula-gula, buah kurma............. sapa bagi?"

"tadi ada orang-orang umno datang buat bancian pilihanraya, nak halau tak boleh.... sebab lepa tetamu, kita kena raikan..... lepa tanya sokong sapa.... aku cakap tak tau lagi"

"Abis tu lepa kata apa"

"Lepa kata kat aku, pakcik kena sokong biru.... hijau la orang dah tak mau.... hijau la dah kawan ngan cina.... nak pelingkup melayu....... aku pun kata tak apa laaa... nanti aku pangkah biru..... tu yang dapat beg kuning tu.... kah kah kahhh"

Kalau nak tau, inilah gula-gula permulaan dari umno.... nak lebih lagiiii.................. bolehhhh katanya.... "nanti masa hari mengundi pakcik ngan makcik kena mai daftar kat bilik gerakan kami, ada sedikit sumbangan untuk menyambut hari raya"

"Bagi aku sapu...... kah kah kahhhh.."


akira

8 ulasan:

  1. Apasal tak mintak duit....
    Ke belum sampai masa lagi?
    keh keh keh

    BalasPadam
  2. akuANAKtanjung19 Ogos 2009 3:13 PTG

    salam bro.

    save la ko punya budget utk ramadhan nie, tak payah beli kurma.

    kahkahkahhhh...

    lepa bagi kita sapu.

    BalasPadam
  3. sapu jgn x sapu...itu pun pakai duit kita gak tu..

    BalasPadam
  4. uuiii... awat beg kuning.... bagi la beg biru baru ada makna hehehehe.... fuuuuh biru mata hitam ku.... huhuhuhu

    BalasPadam
  5. Assalamualaikom SEMUA,

    Untuk orang kampong MUDAH kata..mintak DUIT Raya dari UMNO yg dah 50 tahun tipu Melayu & Islam..

    Masa pangkah kita pilih PAS yg bina semula Islam...yg dah di perMAINkan olih UMNO ..

    Wsalam

    BalasPadam
  6. ingatkan masuk bulan pose nak insaf...
    rupanya lagi kuat jahiliyahnya...

    BalasPadam
  7. sapu sampai bersih...

    BalasPadam
  8. kain telekung aku beli d bandung qualiti lagi elok dr dlm gambar punya...lain kali minta cotton paris...sini rm180...d bandung cuma 200000 rupiah indonesia boleh tawar..beg pula mesti minta yg kelas..di bandung banyak jenama ciplak tapi qualiti bagus..ni calon amno tak elok kaki songlap duit...tu jangan tiru...pangkah hijau la bulan2 puasa ni...

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu