Pilihan anda di PRU13

Rabu, 12 Ogos 2009

N11 Permatang Pasir : SPR binatang peliharaan UBN

SPR .... anjing belaan UBN...

Keputusan yang bertukar-tukar, atas arahan UBN yang sememangnya terkenal dengan sifat putarbelitnya, SPR akan menguatkuasakan kembali larangan pondok panas di PRK N11 Permatang Pasir. [baca sini]

Pilihanraya N12 Penanti larangan tersebut telah dikuatkuasakan, namun berbeza keadaanya di Manek Urai. Lihatlah bagaimana Tang Seri Aziz menyalahguna kuasanya. Apabila UBN rasa harapan untuk menang di Manek Urai adalah tinggi, larangan tersebut sengaja diabaikan.



akira

1 ulasan:

  1. Anak2 muda hari ini terlalu giarah berpolitik. Malang nya mereka sangat kurang atau terlalu cetek tentang 'kuasa politik'.

    Kuasa politik Tanah Melayu harus di terajui oleh Melayu/Islam. Ertinya ketua pentadbiran Melayu/Islam dan EXCO nya mestilah lebih 51% Melayu/Islam. Jika perkara ini TIDAK berlaku ini bermakna 'kuasa politik Melayu/Islam' tidak ujud.

    Perkara ini sudah berlaku di negeri Perak. Walaupun PAS cuma ada 6 kerusi DUN, wakil PAS menjadi Menteri Besar Perak. Tetapi jika di lihat pada barisan EXCO nya, PAS cuma ada seorang ahli sahaja. Sedangkan DAP/PKR ada 9 ahli EXCO nya.

    Jika di pecahkan kepada kaum, Melayu/Islam cuma ada 3 ahli EXCO berbanding DAP/PKR 7(bukan melayu/Islam). Inilah yang di namakan Melayu/Islam sudah kehilangan 'kuasa politik' nya.

    Fikir2 kan

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu