Pilihan anda di PRU13

Ahad, 2 Ogos 2009

ISA - Rakyat mahukan perubahan

Kerajaan berdepan dengan kecaman hebat kerana menangkap beratus-ratus orang dan menggunakan gas pemedih mata dan merima air untuk menyuraikan perhimpunan menentang Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang membolehkan penahanan tanpa bicara, semalam.

Pemimpin badan hak asai manusia juga turut mengecam tindakan polis semalam.

Presiden Aliran, P Ramakrisnan mengutuk tindakan keras polis ketika menyuraikan perarakan aman anti-ISA semalam.

Tegasnya, ribuan rakyat Malaysia yang prihatin menyertai perhimpunan semalam atas tanggungjawab patriotik mereka yang menolak ISA kerana disalahgunakan oleh BN.

Penganalisa politik, Khoo Kay Peng berkata, keputusan pilihanraya umum 2008 yang menyaksikan ramai rakyat menolak kerajaan BN, menunjukkan mereka mahu kebebasan yang lebih luas.

"Rakyat mahukan perubahan. Jika BN mahu kekal berkuasa, maka ia mesti mendengar hasrat rakyat yang mahukan kebebasan dan supaya hak individu dihormati," tambahnya.

"Mereka turun ke jalanan kerana kerajaan tidak menyediakan ruang alternatif untuk mendengar kehendak rakyat," katanya.

Khoo berkata, BN yang sedang berusaha memulihkan sokongan rakyat selepas pilihanraya umum 2008, berdepan dengan kemungkinan kalah dalam pilihanraya umum akan datang jika ia masih gagal melaksanakan pembaharuan demokrasi di negara ini.[berita asal]

sumber : malaysiakini
akira8047
kedaikopitepimasjid

4 ulasan:

  1. Rakyat mana yang mahukan perubahan??? Rakyat Negeri Cina atau Negara India??

    Rakyat Malaysia berjumlah 26,000,000 - apakah mereka yang tak sampai 100,000 itu dilantik untuk mewakili majori rakyat Malaysia??

    Apa mimpinya kamu??? Pernah baca dan faham apa itu Akta Keselamatan Dalam Negeri atau Akta 82 yang mengandungi 3 Jadual, 4 bahagian, 12 bab dan 85 seksyen itu ??

    "ISA Zalim, gugur kes sebelum bicara tak zalim?"- Mohd Saiful Bukhari Azlan

    BalasPadam
  2. NAK TARBIYAH ORANG GENTLEMAN LA SIKIT PAKAI NICKNAME PUN LUCAH BESOK KO KENA SONTOT BETUL2 BARU ADA MASYOOOK........POLITIK TAIK KUCINNN....

    BalasPadam
  3. sokong lah akta zalim itu... semuga kamu akan dapat apa yang dijanjikan Allah di akhirat kelak...

    BalasPadam
  4. roza suruh aku gentleman sikit ... al juburi itu gelaran yang diberi oleh ayam sabung Parti Anggok Saja..Mat Sabu!

    ISA zalim .. tapi bila orang berzina, mahkamah syariah hukum denda RM3,000 sahaja tak zalim??? Mengapa tak demo demi perlaksanaan hukum hudud? Kerana DAP dan PKR tak redho???

    Lu pikirlah sendiri

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu