Pilihan anda di PRU13

Ahad, 23 Ogos 2009

N11 Permatang Pasir : Haram Pilih Pemimpin Penipu

Haram Pilih Pemimpin Penipu!

Surat khabar UMNO kata calon mereka "peguam" sedang calon PAS hanya "peniaga"... Tapi mengapa Rohaizat tidak meletakkan kerjaya 'peguam' dalam borang penamaan calonnya pada hari penamaan calon tersebut? Sebaliknya, dia hanya mengaku yang dia adalah ahli peniagaan sama seperti calon Pakatan Rakyat dari PAS Mohd Salleh Man.

Jawabnya mudah! Rohaizat bukan peguam! Menurut Presiden Majlis Peguam Negara Ragunath Kasavan, Rohaizat telah ditarik balik (struck off) status peguamnya berdasarkan Bahagian 103D Akta Guaman 1976 atas kes penyelewengan wang.

Majlis Peguam membatalkan lesen Rohaizat kerana jenayah pecah amanah melibatkan wang RM161 ribu milik Koperasi Pekebun Kecil tahun lalu. Muhyiddin berkata, kes pecah amanah itu tidak boleh dikaitkan dengan peribadi Rohaizat... Astaghfirullah... Inilah sifat dan watak sebanar pemimpin UMNO. Jenayah dan salah laku yang dilakukan oleh mereka tiada kaitan dengan akhlaq dan peribadi mereka... Sebab itu ramai orang UMNO Solat dan Haji tapi rasuah dan kaki mungkar... Hancur!

Soal peribadi seseorang calon wajib dihitung kerana Allah memerintahkan kepemimpinan Islam mestilah memiliki akhlaq serta integriti. Bagaimana mungkin seorang yang pecah amanah boleh diserahkan amanah untuk memimpin?

Apa hukum memilih orang seperti ini sebagai pemimpin? Ingat sabda Nabi s.a.w. bermaksud "Apabila amanah diabaikan maka tunggulah saat kehancuran... sahabat bertanya, bagaimanakah amanah diabaikan? Baginda menjawab, jika suatu urusan diserahkan pada orang yang tidak layak..." Oleh itu haram hukumnya memilih pemimpin yang tidak amanah, tidak berakhlaq dan zalim!

Salam hormat.

Http://drbadrulamin.blogspot.com

akira

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu