Pilihan anda di PRU13

Selasa, 7 Julai 2009

Manek Urai - Warga Selangor bernasib baik

Semalam Ng menjelaskan bahawa rumah Khir Toyo berharga RM 24 juta namun di nafikan oleh Khir Toyo bahawa beliau meminjam selama 30 tahun bagi menyelsesaikan hutang dengan HSBC.

Hari ini menurut Ng, jika betul Khir Toyo yang bertugas sebagai doktor gigi , dan beliau yang meminjam sebanyak itu dari HSBC, beliau seharusnya membayar sebanyak RM 16000 sebulan dengan jangkaan 4% setahun.

Menurut Ng lagi, jika beliau sebagai doktor gigi , dan mengenakan RM 50 bagi mencabut sebatang gigi, maka Khir Toyo akan terpaksa mencabut sebanyak 320 batang gigi sebulan.

Cuba hangpa bayangkan, kalau sebulan 320 batang gigi dicabut, setahun dah 3840 batang gigi. Kalau bayaran balik pinjaman selama 30 tahun..... 115200 batang gigi akan dicabut untuk membayar pinjaman tersebut......... boleh buat muzium gigi terbesar di dunia.


akira8047
kedaikopitepimasjid

4 ulasan:

  1. 115200 btg gigi = 115200 btg penyapu

    BalasPadam
  2. Mungkin kurang dari itu kot...kalau yang dicabutnya gigi emas...

    BalasPadam
  3. Dasar kelentong! Buat malu jawa je. Orang-orang di Sekinchan, Sungai Besar, Sabak Bernam, Tanjung Karang, (ops, tg karang, Noh Omar), senang ke dengan orang cam ni?

    BalasPadam
  4. koruptor paling besar dari setanumno!

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu