Pilihan anda di PRU13

Selasa, 7 Julai 2009

RM250 juta bantu bunuh anak Palestin

ADIR IPAR ROSMAH SUMBANG RM250 JUTA KE ISRAEL

Rosmah Mansor cuba muncul dengan imej 'penyayang' dan prihatin dengan cuba menjadi ikon membantu Palestin. Dia muncul dalam perbagai program kutipan derma untuk Palestin. Ini ialah sebahagian usaha bersungguh - sungguh untuk memberikan imej bersih kepadanya selepas dia tercalar dengan perbagai imej negatif.

Terbaru usahanya ke Universiti Malaysia untuk melancarkan tabung "kuasa 10 sen untuk membantu Gaza" - 'Power of 10 Sen, By Children for Children' . Namun usaha memberikan imej baru kepadanya digagalkan oleh sekumpulan mahasiswa universiti tersebut yang menyambutnya dengan grafiti di dinding dewan yang bakal dihadirinya. Tertera grafiti "Perempuan Isteri Puaka" dan C4 dengan jelas. Mujur pihak 'keselamatan' Rosmah segera bertindak mengecat dinding itu semula sebelum Rosmah tiba. Laluan Rosmah juga ditukar agar memastikan Rosmah tidak lalu di dinding itu.

Namun walaupun tidak melihat grafiti tersebut dan hanya mendengar cerita cukup menaikkan angin Rosmah. Polis dipaksa campur tangan dan 2 tangkapan awal direman 5 hari hanya kerana ditangkap melakar grafiti di dinding.

Kembali kepada usaha Rosmah menaikkan imejnya dengan kononya membantu Palestin. Adakah ia benar usaha bersungguh-sungguh atau sekadar mencari ruang pembersihan imej ?

Mungkin petikan artikel antara Henry Gurny dan Chin Peng yang diperturunkan semula di bawah ini boleh menjelaskan.

Secara mata kasar sememangnya negara ini kelihatan anti Amerika , anti – Zionis yang kuat. Itulah gambaran media negara ini membentuk persepsi kepada rakyat sendiri.

Lihat sahaja selepas ucapan 'berapi – api' Dr. Mahathir menghentam barat dan Amerika dalam satu Perhimpunan Agong Umno media tempatan terus memainkan ucapan tersebut seolah ucapan itu juga menjadikan Dr.Mahathir hero negara Islam.

Malangnya ramai tidak tahu bahawa selepas itu Dr.Mahathir membazirkan jutaan wang rakyat untuk membayar Jack Abramoff, Heritage Foundation, kumpulan pelobi Yahudi (zionis) untuk melobi sehingga membolehkan Dr.Mahathir berjumpa dengan Bush buat beberapa minit dan menjelaskan ucapanya. (sila klik membaca lanjut isu pelobi yang dibayar untuk membolehkan bertemu Bush). Tradisi menggunakan pelobi tersebut juga diteruskan dengan bayaran jutaan ringgit oleh Abdullah kepada Jack Abramoff untuk membolehkan beliau berjumpa Bush.

Jack Abramoff telah dijatuhkan hukuman bersalah di Mahakamah di Amerika kerana mengumpul bayaran melampau dan cara salah sebagai pelobi dan dalam fakta kes beliau di mahkamah ada tercatat kes Malaysia membayar beliau.

Masih ingatkah kita, dengan insiden menantu Abdullah Badawi pada 2006 yang membawa pemuda Bn berkumpul di depan KLCC membuat demonstrasi menghalau Condoleezza Rice . Khairy yang patah tangan pada ketika itu diberikan imej juara anti Amerika dengan mengumpulkan anak muda menghalau pemimpin Amerika yang dibawa masuk oleh bapa mertuanya. Tindakan Khairy seolah menggambarkan Malaysia benar anti Amerika , Anti Zionis Israel. Namun ramai yang tidak tahu pada waktu yang sama tentera Amerika sedang berada di Johor 'berseronok' mengukur tanah negera ini dalam sesi latihan ketenteraan.

Ketika keganasan Israel memuncak semula baru – baru ini, regim warisan penjajah yang memerintah negara ini cuba menggambarkan bahawa negara ini serius menentang dan ingin melumpuhkan negara Zionis itu. Maka rakyat pun di ajak jangan makan KFC (walaupun KFC itu milik saham terbesar anak tempatan), jangan makan Mc Donald atau jangan minum coke.

Boikot itu kuasa pengguna tetapi boikot barangan kecil tidak akan ada sudahnya. Jika berani halang saja barangan tersebut masuk ke Malaysia...sudah tentu tidak berani....

Malaysia sebenarnya tidak kisah, tahu atau tidak banyak kontrak atau hubungan perniagaan yang lebih besar dari setin coca cola yang agihan kek ekonominya tidak dirasai rakyat tempatan tetapi terus masuk ke poket zionis berlaku di Malaysia.

Selain yang diterangkan sebelum ini Jack Abramoff (pelobi Yahudi pro Zionis), regim ini punya kaitan rapat dengan Saatchi & Saatchisebuah agensi perunding/pengiklanan multi nasional yang pro Zionisme. Syarikat tersebut menjadi perunding imej dalam beberapa siri pilihanraya yang bertanggungjawab mencari teknik kempen dan pengiklanan untuk kempen regim Bn. Syarikat yang sama juga terlibat dalam banyak projek kerajaan.

CIMB sebuah syarikat kewangan yang dimiliki oleh adik Najib Tun Razak telah menadatangani kontrak bernilai USD 250 juta kepada sebuah syarikat yang berpengkalan di Israel. CIMB telah menyumber luarkan pengurusan Jabatan IT nya kepada EDS (electronic data system) selama 10 tahun. (Sila klik sini untuk baca siapa EDS? )

Hubungan CIMB dengan EDS bukan sahaja tidak mempedulikan keganasan Israel Zionis tetapi turut memangsakan pekerja CIMB sendiri yang dibuang kerana Jabatan IT disumberluarkan. (sila klik sini carian CIMB aniaya pekerja)

EDS telah ditubuhkan pada tahun 1995 dan berngpengkalan di Herzelyia, Israel. Syarikat ini jugalah merupakan syarikat yang mengendalikan sistem komputer polis, ketenteraan dan pertahanan Israel. Malah ia juga terlibat dalam industri persenjataan Israel. Dan hubungannya dengan Malaysia dirakamkan dengan bangga dalam Laporan Tahunan CIMB 2008. (sila klik untuk laporan CIMB 2008)

Kesimpulanya Rosmah tidak serius yang dikumpul ratusan ribu itu belum tolak kos itu dan ini tetapi adik iparnya sumbang RM250 juta kepada regim Zionis untuk terus bunuh anak Palestin.

sumber : chegubard
akira8047
kedaikopitepimasjid

2 ulasan:

  1. Salam Tuan,

    Mintak link blog cheq kat sini boleh ka?

    Terima kasih.
    http://udanglipan.blogspot.com

    BalasPadam
  2. w'salam..

    blog saudara saya dah masukkan dalam senarai...

    rajin2lah melawat kedai kopi

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu