Pilihan anda di PRU13

Sabtu, 18 Julai 2009

1Malaysia - Tarif Eletrik bakal naik

PUTRAJAYA: Kertas kerja mengenai kenaikan tarif elektrik akan dibentangkan pada mesyuarat Kabinet Rabu depan dan jika diluluskan ia dijangka akan dikuat kuasa mulai bulan depan, kata Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Peter Chin Fah Kui.

Beliau berkata kenaikan itu membabitkan keseluruhan pengguna elektrik dalam negara termasuk pihak komersial dan pengguna biasa selepas mendapat kelulusan Majlis Ekonomi Negara.

Orang UMNO/BN mungkin suka dan tertunggu-tunggu akan kenaikan demi kenaikan sebegini.

“Bagaimanapun peratus kenaikannya belum boleh diumumkan sehingga ia diluluskan Kabinet,” katanya kepada pemberita pada majlis perjumpaan dengan warga kementeriannya serta pelancaran logo baru kementerian berkenaan, semalam.

Peratus kenaikan tu tak penting,yang penting naikan dulu...1Malaysia...rakyat Didahulukan..

Ditanya sama ada kenaikan itu bakal menambah lagi beban rakyat yang baru diumumkan dengan kenaikan kadar tambang pengangkutan awam semalam, Chin berkata kenaikan itu tidak akan terlalu membebankan terutama kepada golongan berpendapatan rendah.

Yer..memang setiap kenaikan itu tidak akan membebankan rakyat...sebab itu rakyat pilih UMNO/BN....apa punya kenyataan daa...nak bodohkan orang la tu..Orang UMNO/BN boleh laa kau bodohkan...

“Kenaikan ini tidak dapat dielakkan kerana ia didorong harga bahan api dan gas di pasaran antarabangsa yang menyebabkan kenaikan kos penyelenggaraan.

“Kalau kita tidak naikkan, pihak kerajaan atau Tenaga Nasional Berhad kena buat subsidi sebab ada pihak yang terpaksa membayarnya (kenaikan kos). Kita boleh jelaskan kenapa tarif perlu dinaikkan dan jumlahnya tidak terlalu tinggi hanya bagi menyeimbangi kos, saya fikir rakyat boleh fahami keadaan,” katanya. - Bernama

Boleh ke elak...mana boleeehh...nanti puak-puak pauka dalam UMNO/BN tu nak makan apa.Tentu rakyat(yang undi UMNO/BN) akan faham..jgn risau mereka akan beri lagi..walaupun ada yang kena potong bekalan elektrik ke rumah mereka sebab tak mampu nak bayar bil..itu bukan masalahnya...yang penting terus beri undi...TERIMA KASEEY..

Berucap pada majlis itu, Chin berkata, kerajaan sedang mengambil tindakan proaktif mengenai mitigasi bagi mengatasi jangkaan kekurangan air akibat fenomena El Nino.

Beliau berkata, beberapa siri perbincangan membabitkan Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar, Jabatan Meteorologi dan operator air di seluruh negara diadakan bagi memastikan bekalan air mencukupi.

Ye ker kaji....barangkali mereka ini tdk tahu bahawa mereka tingal di bumi milik Allah,menyedut udara dan menghirup air atas sifat ihsan serta pemurah Allah kepada semua makhluk.Namun sebliknya mereka mengingkari segala larangan Allah,bertindak melawan apa saja kehendakNya.Sehingga mengundang murka Allah...ooooh yaa hampir terlupa..UMNO tidak beritahu mereka ini akan semua itu...kerna apa..? kerna terlalu sibuk mengisi perut dan membesarkn nafsu masing-masing...baik jantan mau pun betina...baik reti dan apatah lagi yang langsung tak reti agama...

sumber : http://pemudabukitkatil.blogspot.com
akira8047
kedaikopitepimasjid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu