Pilihan anda di PRU13

Khamis, 28 Mei 2009

Najib Terkejut Beruk!!!

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melahirkan rasa terkejut dengan tahap kezaliman dan tindakan tidak berperikemanusiaan yang dilakukan oleh ceti haram atau ah long terhadap mangsa mereka yang gagal melunaskan hutang. Laporan penuh [klik sini]

Macam mana dengan pembunuhan Altantuya? Najib tak pernah mengeluarkan kenyataan terkejut dengan kes pembunuhan tersebut. Dan dia tak pernah terkejut apabila namanya dikaitkan dengan pembunuhan tersebut.

maksud :
terkejut - terperanjat, tersentak. (apabila perkara yang tidak disangka-sangka berlaku.)


contoh ayat :

Lah : "Terkejut aku dengar lepa kata hang bunuh orang" - reaksi semulajadi bagi manusia, perasaan yang lahir apabila berlaku perkara yang tak disangka-sangka.
Jib : " Nak terkejut apanya, memang betui pun aku yang bunuh" - reaksi semulajadi, tidak akan rasa terkejut sekiranya perkara tersebut sememangnya diketahui atau dilalui atau dilakukan sendiri.

sendiri pikir la......................

akira8047
kedaikopitepimasjid

4 ulasan:

  1. Terkejut tau buat buat terkejut ... tak kan tak baca surat khabar tentang perbuatan ceti haram ni

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. dia terkejut pasal along, rakyat tak terkejut pun, jarang dengar along kena dakwa yang kena hentam dengan along banyak...pikir sendiri la???

    BalasPadam
  4. kah kah kah.

    betui betui betui

    korek korek korek

    bravo

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu