Pilihan anda di PRU13

Sabtu, 4 Julai 2009

GANJARAN RM10,000



KUALA LUMPUR - Sesiapa yang mengetahui di mana Abdul Kahar Ahmad Jalal yang mendakwa dirinya sebagai 'nabi' bersembunyi akan diberi ganjaran wang tunai RM10,000.

Tawaran itu diberikan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) kepada mana-mana individu yang memberikan maklumat tepat sehingga Abdul Kahar ditangkap.

Risalah berhubung tawaran itu ditampal di papan kenyataan Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur dekat sini.

JAIS membuat tawaran itu setelah usaha mengesan Abdul Kahar gagal sedangkan kes berhubung penyelewengan agama yang dibawanya sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam.

Sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai Abdul Kahar yang memegang kad pengenalan bernombor 500427-10-5719 diminta menghubungi Bahagian Penguatkuasaan JAIS di talian 1-800-88-2424, 03-55190930 atau 03-55190398.

Abdul Kahar, 59, didakwa buat pertama kali di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam pada 17 Ogos 2005 atas lima tuduhan di bawah Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor.

Tuduhan yang dihadapi Abdul Kahar ialah mengisytiharkan dirinya sebagai rasul orang Melayu zaman ini, mempersenda ajaran Islam dan mendakwa ibadat haji perkara sengaja diada-adakan kerajaan Arab Saudi untuk mengaut keuntungan.


sumber : kedahlanie
akira8047
kedaikopitepimasjid

1 ulasan:

  1. Dengan adanya Rasul Melayu, maka apakah ada alasan lagi bagi orang Melayu? Blog Rasul Melayu di:

    http://messengerofgodtoday.blogspot.com/

    Rujuk Kitab Suci Al Quran, Surah Asy Syu'araa', ayat 198 - 204;

    'Dan kalau Al Quran itu Kami turunkan kepada salah seorang dari golongan bukan Arab lalu ia membacakannya kepada mereka (orang-orang kafir), niscaya mereka tidak akan beriman kepadanya. Demikianlah Kami masukkan Al Quran ke dalam hati orang-orang yang durhaka. Mereka tidak beriman kepadanya hingga mereka melihat azab yang pedih. Maka datanglah azab kepada mereka dengan mendadak sedang mereka tidak menyedarinya. Lalu mereka berkata: "Apakah kami dapat diberi tangguh?". Maka apakah mereka meminta supaya disegerakan azab Kami?'

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu