Pilihan anda di PRU13

Isnin, 6 April 2009

Anak2 muda bakal kuburkan BN


UMNO/BN Parah...
Nazak menunggu ajal untuk ditalkinkan.
YA.... memang Umno/BN di penghujung hayat....

Kenapa?
Kuasa anak2 muda yang akan memusnahkannya...

Setiap kerajaan yang berkuasa akan sampai juga masa jatuhnya. Umno/BN sudah berada dipuncak dan menunggu masa untuk dikuburkan. Lihatlah anak2 muda yang memberi sokongan padu kepada PR. Semakin hari semakin bertambah. Pilihanraya umum ke 12 lalu menyaksikan ramai pengundi muda di Malaysia mengundi PR. Begitu juga semasa pilihanraya kecil Permatang Pauh dan Kuala Terengganu. Undi golongon muda semakin meningkat.
Tak salah itu terjadi, kerana merekamempunyai banyak maklumat yang meyakinkan mereka bahawa kerajaan BN yang memerintah sudah tidak elok, salahguna kuasa , rasuah, tak cekap, tidak professional. Seribu satu kejadian dan seribu satu keburukan kerajaan dan para pemimpinnya telah terbukti dan dipaparkan kepada mereka setiap saat samada melalui ceramah umum, ceramah dalam kumpulan kecil, kempen rumah ke rumah, sebarang risalah, penulisan diakhbar tertentu, sms, dan yang paling utama ialah melalui laman blog yang dilayari oleh ribuan jumlahnya . Pembohongan dan penipuan yang dilakukan oleh kerajaan BN melalui media2 perdana sudah kurang berkesan lagi. Rakyat sudah pandai menilai antara kaca dan permata.
Perjuangan dan omong kosong yang dilaungkan oleh pemimpin2 Umno sudah tidak relevan. Sudah lapuk dan basi. Bila pemimpin berucap bagai nak rak tapi bila pelaksaaannya hancusss...
Namun tidak dinafikan kerajaan BN masih mampu hidup walaupun nyawa2 ikan selagi kuasa DUIT masih bermaharajalela. Tetapi mampukah duit membeli segalanya. TIDAK!... bukan semua anak2 muda dan rakyat bawahan mampu dibeli dengan duit. Laburlah sebanyak manapun. Ambil tetap ambil... pangkah belum tentu.

Kepada golongan2 muda, pilihanraya kecil yang akan berlansung dalam tempoh kurang 24jam akan memberi kuasa kepada anda sebagai penentu.

Kepada yang masih memilih BN, fikirlah sedalam2nya. Rasuah di dalam parti bermaharajalela, kezaliman berleluasa, pembohongan pemimpin2 semakin nyata, kroni2 berkuasa dan kaya raya manakala rakyat merana.

"Hai orang2 yang beriman! Janganlah kamu jadikan bapak2 dan saudara2mu menjadi pemimpin kamu, jika mereka lebih mengutamakan kekafiran atas keimanan. Dan siapa di antara kamu menjadikan mereka menjadi pemimpin, maka mereka itulah orang2 yang zalim" (At Taubah:23)

Tukar dan hijrahlah ke landasan yang lebih baik..

1 ulasan:

  1. insya ALLAh...org2 muda masa akan dtg akn lbh celik pemikirannya...tidak akan sesekali sokong pemerintah yg zalim lagi korapsi...yg dok sokong omno la ni...org2 tua yg dok terpengaruh zaman kemerdekaan dulu ni...2 yg x celik akal tu...hidup pakatan rakyat...HARAPAN BARU UTK MALAYSIA...masa utk berubah...salam dari NHR1991....

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu