Pilihan anda di PRU13

Sabtu, 18 April 2009

PENANTI - Kedatangan tetamu yang tak diundang

SPR belum menetapkan tarikh penamaan calon dan tarikh pengundian (belum mesyuarat pun lagi), tapi yang herannya PENANTI sudah menerima saudara-saudara baru yang tak diundang. Mungkin datang nak buat tinjauan atau saja-saja makan angin. Kedai-kedai kopi dah mula jadi tempat lepak saudara baru ini siang dan malam. Apa yang best sangat mai makan angin kat sini aku pun tak tau. Mungkin nak try mai makan nasik itik pmtg tok kandu tak pun nasi puyuh guar perahu. La nak sembang-sembang kat kedai kopi pun dah kena pandang-pandang dulu baru sembang.

Korang tau ka sapa yang aku maksudkan?

6 ulasan:

  1. akuANAKtanjung18 April 2009 1:13 PG

    hahahahaaa..
    lepa ni memang suka mai awai.
    sapa yang suruh aku pun tak tau.
    lu orang tau ka sapa, aku dah tau.

    BalasPadam
  2. Dia datang
    Dengan lenggang lenggoknya
    dia datang
    dengan mata-matanyaaaa

    BalasPadam
  3. KERUSI PENANTI APA KATA BAGI DEKAT PAS. KITA CALUNKAN MAT SABU, MENANG LANTIK JADI TKM1. GUAN ENG PUN MUNGKIN SETUJU, TAKBIRRRR!

    BalasPadam
  4. aku sokong yushaidi. biar pkr bersihkan parti daripada masalah2 pemimpin yang kurang daya tahan berkaitan wang.

    BalasPadam
  5. you under arrestttttt....

    BalasPadam
  6. Penanti…
    Itulah satu penantian…
    yang menjadikan aku ternanti-nanti,
    aku terus menanti,
    sedangkan dia mula nak berhenti,
    katanya takut rugi…
    kah…kah…kah…aku jadi geli,
    saat-saat begini yang dinanti,
    akan muncul lagi..
    dan terlalu ramai yang sedia berbakti..
    untuk mengukur,
    mana rendah mana tinggi,
    untuk melihat,
    berapa banyak tangan,
    berapa banyak kaki…
    untuk mengira,
    berapa banyak untung,
    berapa banyak rugi..
    siapa akan jadi tauke,
    siapa pulak akan jadi kuli..
    siapa akan kena belasah,
    siapa akan jadi kaki buli..
    apa-apa pun terjadi,
    semua perlu hati-hati,
    jangan untung sekarung,
    tapi ruginya seguni……………..

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu