Pilihan anda di PRU13

Sabtu, 25 April 2009

katak Pasir Mas dah panggil hujan

PETALING JAYA: Ahli Parlimen Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali masih belum membuat keputusan untuk menyertai mana-mana parti politik pada ketika ini, tetapi akan menemui pengundi kawasan Pasir Mas awal Jun ini untuk mendapatkan input sama ada wajar kekal sebagai wakil rakyat Bebas ataupun menyertai Umno.

Bagaimanapun beliau akan menemui pengundi kawasan Pasir Mas awal Jun ini untuk mendapatkan pandangan sama ada perlu kekal sebagai wakil rakyat Bebas ataupun menyertai Umno.

"Buat masa ini biarlah dulu. Saya lebih selesa menjadi ahli Parlimen Bebas tak berpihak kepada mana-mana parti. Apa yang penting saya dapat berkhidmat sebaik mungkin di kawasan saya," katanya kepada mStar Online hari ini.

Bagiamanapun Ibrahim mengesahkan beliau akan mempertimbangkan opsyen terbaik sebaik mendapatkan maklumat daripada pengundi-pengundi di kawasannya.

"Saya akan adakan Konvensyen Perjuangan Rakyat di Pasir Mas pada 6 Jun ini... saya lihat inilah platform terbaik untuk saya mendapatkan maklum balas daripada pengundi-pengundi di kawasan saya.

"Saya mahu mendapat maklumat mengenai hala tuju dan masa depan saya sebagai ahli Parlimen.

"Jika mereka (pengundi Pasir Mas) mahu saya masuk parti Umno atau PAS saya akan mempertimbangkan opsyen berkenaan demi kebaikan mereka (pengundi)," katanya.

Mengulas lanjut mengenai konvensyen itu, Ibrahim berkata beliau mungkin juga akan mempertimbangkan cadangan untuk menyertai mana-mana parti politik yang dilihat sesuai dengan perjuangan yang dimahukan oleh pengundi-pengundinya.

"Kira-kira 1,500 dikalangan jentera pengundi di kawasan Pasir Mas akan mentertai konvesyen selama sehari ini.

"Insya-Allah kita akan buat di Kota Bharu cuma tempat masih belum ditetapkan lagi.

"Ini bermakna setiap peti undi di kawasan Pasir Mas akan diwakili oleh 32 orang. Saya mahu mereka membawa suara akar umbi. Sebaik berakhirnya konvesyen itu baru saya buat keputusan," katanya.

Jelasnya, beliau juga akan melihat kepada trend politik semasa sebelum sebarang membuat keputusan.

Pada 11 April lalu, Ibrahim berkata beliau menunggu 'pinangan' daripada pimpinan Umno, untuk membolehkan beliau kembali menyertai parti yang pernah dianggotainya sebelum dipecat tujuh tahun lepas.

Ibrahim, 57, digugurkan daripada jawatan Ketua Umno Pasir Mas pada 22 November 2003 dan kemudian digantung keanggotaannya seumur hidup dalam Umno kerana bertanding sebagai calon Bebas pada pilihan raya umum ke-11, Mei 2004.

Beliau bagaimanapun tewas kepada calon PAS, Ismail Noh. Ibrahim sebelum ini membayangkan akan membuat 'satu kejutan' terhadap senario politik dan menunggu bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad melakukannya terlebih dahulu.

Dr. Mahathir mengumumkan menyertai semula Umno semasa perhimpunan Agung Umno 2008 Mac lepas..mStar.

MUSIM TENGKUJUH BAKAL MELANDA PASIR MAS

BANJIR BESAR DIJANGKAKAN BERLAKU

DIMINTA PARA PENDUDUK BERSIAP SEDIA

YANG ADA DUIT, SIAP2 BELI BOT

YANG KURANG MAMPU, SEDIAKAN PAYUNG

SEBABNYA KATAK DAH PANGGIL HUJAN

KAH KAH KAHHHH...

3 ulasan:

  1. tubuhkan partai Katak lagi bagiuh. hujan x turun katak tak kembong2, kalau hujan turun katak pasti kembong. Tapi ini katak selalu kembong. ha ha ha

    BalasPadam
  2. kasihan dia, kasihan dia.

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu