Pilihan anda di PRU13

Ahad, 26 April 2009

SELESEMA BABI ATAU GILA BABI!!!!!!

Pengawasan di semua pintu masuk negara akan diperketatkan sebagai langkah berjaga-jaga bagi mengekang penularan sejenis wabak baru dikenali sebagai selesema babi yang telah meragut 68 nyawa di Mexico dan mencetuskan suasana cemas di negara itu.

Pengawasan itu membabitkan pemeriksaan kesihatan terhadap orang ramai antaranya mereka yang menunjukkan tanda-tanda demam panas.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, wabak berkenaan amat berbahaya kerana ia tersebar melalui manusia bukannya haiwan seperti selesema burung atau ‘avian flu’ yang pernah melanda negara ini.

“Bahagian Kawalan Penyakit Kementerian Kesihatan sentiasa memantau penyakit berjangkit, kita sentiasa mendahului situasi,” katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai wabak selesema babi yang berpunca daripada virus yang tidak pernah dilihat para penyelidik sebelum ini kerana ia mengandungi kombinasi virus babi, burung dan manusia.... Utusan merapu...ops....Utusan Malaysia.

DATUK SERI KENA PANTAU BETUL2...

BAHAYA PENYAKIT TU....

TAKUT NANTI HABIS SELUT KAT MALAYSIA LEPA GUNA UTK SAMAK...

LAGI SATU DATUK SERI,

JANGAN LUPA PANTAU PENYAKIT GILA BABI....

SEBAB DAH RAMAI PEMIMPIN2 BN YANG KENA....

TAKUT MEREBAK............................

1 ulasan:

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu