Pilihan anda di PRU13

Isnin, 13 April 2009

MEDIA dan KERAjaan.

KUCHING, 12 April (Bernama) -- Wartawan tempatan diminta agar tidak menyalahgunakan kebebasan media sebagai "senjata pemusnah" kerana ia boleh menjejaskan kestabilan politik dan merosakkan perpaduan sosial serta ekonomi negara.

Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber II Sarawak Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan berkata akhbar adalah antara institusi penyumbang terpenting dalam pembentukan kesedaran rakyat namun ada segelintir media atau penulis alam siber yang mengetepikan etika dan undang-undang.

"Kita tidak harus membenarkan pengguna internet, termasuk bloggers menggunakan medan berkenaan untuk mencaci maki dan memfitnah, menghasut dan memburuk-burukkan pihak lain, termasuk pemimpin politik dan kerajaan sewenang-wenangnya," katanya pada malam pelantikan rasmi Persatuan Wartawan Bahagian Kuching (KDJA) di sini malam ini...........

Apa dah jadi...
Minggu lepas PM baru cakap lain....
Sekarang anak cucunya cakap lain...
Macammana nak naikkan taraf media kita...
Kalau setakat jadi pengampu kerajaan...
KALAU ADIK BERADIK KAKI PUSING,
CUCU CICIT IKUT SAMA....

1 ulasan:

  1. tiada penilaian berdikari,malangnya negara tercinta kita.

    Sebab banyak fikiran Bn tidak dapat membezakan di antara Negara dan Parti!

    itulah masalah yang terbesar,tidak memahami kehendak rakyat jelata.

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu