Pilihan anda di PRU13

Selasa, 21 April 2009

Harussani!!! Nie apa cerita? Hang tak mau ulas ka.

Rakyat Negeri Sembilan memang bernasib baik!

Bernasib baik tidak mendapat Yang Di Pertuan Besar Tauke Kilang Arak Carlsberg sebagai Raja mereka!

Kerabat di Raja Negeri Sembilan rupanya mempunyai seorang Tauke Kilang Arak terbesar di Malaysia sebagai salah seorang kerabat di raja yang hampir!

Hampir dipertabalkan sebagai Yang di Pertuan Besar Negri Sembilan baru baru ini dari 3 orang!

Mujurlah yang terpilih adalah Duli Tuanku Mukhriz yang memang tepat sekali pilihan baginda sebagai Raja dan Yang Di Pertuan Besar Negri Sembilan, Bumi Adat di Semenanjung Tanah Melayu ini.




















Jikalah tersalah keputusan Undang Undang Negeri menabalkan Naqiyudin sebagai Yang Di Pertuan Besar, maka silap haribulan Negara Malaysia ini kelak akan mempunyai seorang Yang Di Pertuan Agong Tauke Kilang Arak!!!!

Na'uzubillahimin zalik!









Seorang Kerabat Di Raja Negri Sembilan, seorang bekas Jeneral Angkatan Tentera kita dan seorang tokoh korporat dan juga pengarah Scomi Berhad, syarikat kelolaan anak bekas Perdana Menteri Al Imamul Akbar Al Islam Hadhari Tun Abdullah Badawi al Ngantuki.

Cantik!!! Memang kelas sungguh jatidiri manusia manusia yang bergelar di Malaysia ini.

Setakat nak harap darjah dan pangkat kebesaran berjela jela dibelakang nama ini, saya tak hairan lah barang secebis sekali pun!

Bagi saya pakcik tua yang duduk berzikir dipenjuru masjid itu jauh lebih hebat dari manusia manusia bergelar ini!

Rakyat Malaysia! bukalah mata anda seluas luasnya dan sadar akan peribadi manusia manusia sebegini yang kekadang disanjung, dimuliakan dengan hamparan permaidani merah, menjunjung sembah hormat ketika mereka lalu, hanya perbuatan sia sia belaka!

Rakyat Negri Sembilan! Anda perlu mengadakan kenduri majlis kesyukuran kerana terlepas bala musibah mendaulatkan seorang tauke kilang arak!

lagi berita di kerabubersuara

4 ulasan:

  1. hakikat yang perlu direnungkan.

    BalasPadam
  2. juga kita masih blm tau samada penggantinya ada belang juga. jadi bersabar dan menantikan tembelang and warna sebenar kelihatan. jgn lah ceptat bertawasul dgn org.

    BalasPadam
  3. begitulah negaraku boleh boleh blah la....

    BalasPadam
  4. Yang syiok tu puak2 alim lagi ularmak & pak2 mufti2 yg tersangat mendalam dlm ilmu ilmi keagamaan keIslaman .... ngapa DIAM MEMBISU aje?

    HINGGA TAK TERKATA ....
    AWAT CHEK2 SEMUA TAKUT NAK TEGUR?
    INI MCM CERITA FILEM DAVID TEOH PLAK ... "JANGAN TEGUR" hehehehehehe

    Puak2 tu kalau dgn puak2 yg diatas ... TAKUT TERKETAQ2 NAK TEGUR ... APA DEPA TU SEMUA BUAT KIRA HALAL AJE!!!! KALAULAH PUAK2 MUFTI DOK DINING SEMEJA DGN PUAK2 RAJA2 & PAK2 MENTERI YG KAKI TUNGGANG (TOGOK ARAK) AJAK "YAM SENG" SAMA ... SURE BERANI BET ... PUAK2 MUFTI (ESP YG DARI WILAYAH TU) SURE JOIN SAMA ANGKAT GLASS YAM SENG SAMA2 ....SAMBIL MELAUNG2 "YAM SENG" .... "CHEERS" ....

    BILA ORANG PERSOAL .... DEPA NANTI BAGI ALASAN BODOH... ITU AYAQ MAI DARI SUNGAI YG MENGALIR ARAK DARI SYURGA ....KAN DI SYURGA ADA SUNGAI MENGALIR ARAK PUN ADA ...JADI HALAL LAH ... SEBAB ITU DEPA BOLEH KERIAU "CHEERS" ... "YAAAAMMMM SENG" ....SEBAB ITU REZEKI YG DEPA DOK TOGOK TU REZEKI DARI SYURGA ... EXCUSE UNTUK MENGHALALKAN .... HEHEHEHEHEHEHEHEHE ....

    AMACAM PAK2 MUFTI? (YG MUFTI WILAYAH & MUFTI PERAK? .... AMACAM? KASI RESPON LA SIKIT)...

    BalasPadam

Ulasan yang membina dialu-alukan. (kalau nak ulas atau nak hentam aku... sila taruk nama... baru aku boleh respek hangpa... tak tau cara nak tulis nama : hangpa klik kat nama/url dan kasi taruk nama kat situ. bukannya susah pun)

10 ARTIKEL YANG TERDAHULU

Artikel Terdahulu